[O1] BFQ ciągła praca wentylatorów - błąd 17701

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pyton
    Classic
    • 2013
    • 2

    [O1] BFQ ciągła praca wentylatorów - błąd 17701

    Agamek12 miałeś sporo szczęścia. Jedziesz zgodnie z przepisami, uważasz, a taki ch..j włazi ci pod koła, choćby i pijany i potem prokurator stosuje kwalifikację : niezachowanie należytej ostrożności. No i ciul. Nic nie zrobisz. Zawsze ci udowodnią, że obowiązuje zasada ograniczonego zaufania i mogłeś na wszelki wypadek zwolnić albo się zatrzymać jak nie miałeś pewności że jakiś złosliwy q..s nie wskoczy na jezdnię. Sto lat temu też były pomysły żeby na wszelki wypadek przed automobilem biegł człowiek z wielkim dzwonkiem i ryczał "jedzie się!". Może czas wrócić do tej koncepcji? :wink:
  • piatka
    Classic
    • 2012
    • 18

    #2
    [O1] BFQ ciągła praca wentylatorów - błąd 17701

    Witam,

    Może ktoś przerabiał podobny temat - w mojej octavii pewnego pięknego dnia zaczęły ciągle pracować wentylatory chłodnicy. Po podłączeniu do VAGa wyrzuca - 17701 -termostat zaprogramowanego chłodzenia silnika F265
    P1293 -35-00 zwarcie z plusem.

    Doraźnie wyciągnąłem bezpiecznik wentylatora i auto się normalnie dogrzewa. Tak jak przed awarią osiąga temperaturę na blacie 90st (w takim samym czasie).

    Umarł termostat? czy jakaś czujka?

    Pozdrawiam
    Artur

    Komentarz

    • tom007
      Rider
      • 2011
      • 536
      • Octavia III (5E3)
      • BZB 1.8 TSI 160 KM
      • CJSA 1.8 TSI 180 KM

      #3
      Z opisu wynika, że problem z termostatem lub z kabelkami przy nim.
      Wentylatory załączają się, bo wchodzi tryb awaryjny i ECU zabezpiecza się przed przegrzaniem. Jak dla mnie bezpieczniej będzie jak zostawisz wentylatory włączone bo nie wiadomo w jakiej pozycji jest termostat.

      Błąd jest sporadyczny czy trwały ? udaje się skasować ?

      W pierwszej kolejności sprawdź wtyczkę i kabelki przy termostacie, a potem sam termostat. Spróbuj skasować błąd i zobacz jak zachowuje się temperatura na kompie. To że masz 90 na zegarach to nie znaczy, że tyle jest. W rzeczywistości jest ona w zakresie 80-110 stC.
      Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
      Octavia 2 Elegance 1.8TSI

      Komentarz

      • Robert007
        Drive
        • 2012
        • 41

        #4
        Termostat

        Miałem kilka miesięcy temu taki sam błąd,Niestety u mnie skończyło się wymianą termostatu.Dodam,że mój uszkodzony termostat pozostawał zamknięty i wskazówka temperatury szła poza 90.Błąd skasujesz ale zaraz wróci.W serwisie nowy termostat oryginał 308 pln.Wymiana do zrobienia samemu,tylko musisz mieć trochę nowego płynu do uzupełnienia.Polecam oryginał,zamienniki podobno nie wytrzymują jazdy w korkach.
        1.6 BFQ never gas....only Pb

        Komentarz

        • mroko
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 659
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          piatka, dosłownie dwa tygodnie temu przerabiałem temat u brata w Octavii 1.6 BFQ. Na początek sprawdź czy wtyczka od termostatu się nie utleniła (czy piny nie są zielone), jeżeli będzie ok to zmierz rezystancje na termostacie (powinna wynosić 14-16 ohm), jeżeli jest inaczej to termostat do wymiany.

          Nie radze jeździć z wyjętym bezpiecznikiem od wentylatorów bo możesz przegrzać silnik jak pisał kolega tom007, .

          Termostat kupowałem w zaprzyjaźnionym sklepie i tutaj były niezłe jaja a mianowicie chciałem kupić termostat BEHR bo takie szły na oryginał ale niestety nie mieli. Gdzieś w sieci przeczytałem że w Vernet w swoje pudełka wkłada właśnie termostaty BEHR (do 1.6 BFQ), więc wziąłem Verneta, co się okazało to w pudełku nie tylko był BEHR ale miał starte znaczki VW AUDI czyli generalnie oryginał. Koszt 160 zł.

          Pozdrawiam
          Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

          Komentarz

          • piatka
            Classic
            • 2012
            • 18

            #6
            Bede mierzył - tylko na zielonej czy czarnej?

            Co do przegrzania silnika - przy obecnych temperaturach nierealne na dużym obiegu (co najlepsze na 99% przełącza duży/mały). Zresztą zrobiłem już ponad 5 tys bez bezpiecznika - auto dużo jeździ i nie ma czasu za bardzo na naprawę .

            Błąd daje się skasować pod vagiem ale niestety zaraz wraca i cały cyrk od nowa.


            Jeżeli chodzi o cenę to chętnie skorzystam z namiarów bo po telefonie do aso trochę mnie zamurowało - 458 pln za termostat

            Komentarz

            • mroko
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 659
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zamieszczone przez piatka
              Bede mierzył - tylko na zielonej czy czarnej?
              Na czarnej (dwa przewody).

              Tu masz wszystkie niezbędne formy kontaktu : http://www.autoakcesoria24.pl/

              160 zł to była cena dla mnie więc może być trochę drożej no i dojdą koszty wysyłki. W razie czego powiedz że masz namiary na sklep od Łukasza Mroczka może będzie coś taniej .
              Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

              Komentarz

              • zsolpyw
                Elegance
                • 2012
                • 897

                #8
                ja placilem za termo vernet 40zl. co wy za drogie wynalazki montujecie ?
                Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                Jeżdżę w blasku
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                Komentarz

                • rOBERTO795
                  RS
                  • 2009
                  • 3465
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                  #9
                  tez w szoku jestem odnosnie tych cen. Ja za Walhera placilem ok 55 zl a vernet ok 35-40.
                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                  Komentarz

                  • mroko
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 659
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Bo w BFQ jest troche inny termostat niż u was dlatego też i cena się nieco różni
                    Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                    Komentarz

                    • byq
                      Ambiente
                      • 2012
                      • 171

                      #11
                      Z tego co wiem w BFQ jest sterowany elektrycznie a nie bimetal...
                      Inline 5 cylinders

                      Komentarz

                      • Ferd
                        Rider
                        • 2011
                        • 320

                        #12
                        .

                        zsolpyw,
                        Mam już odblokowane wpisy, ale jeszcze zablokowane, przez donos jednego kapusia, wysyłanie PW. Napisz co Cie interesuje lub interesowało. Mogę odpowiedzieć Ci w emailu. Wiadomości PW wysłane do mnie dochodzą bez problemów.

                        Komentarz

                        • tom007
                          Rider
                          • 2011
                          • 536
                          • Octavia III (5E3)
                          • BZB 1.8 TSI 160 KM
                          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez byq
                          Z tego co wiem w BFQ jest sterowany elektrycznie a nie bimetal...
                          W BFQ termostat jest sterowany przez ECU, na podstawie pomiaru z czujnika temperatury cieczy. Daje to możliwość zmiany temperatury zadanej, czyli takiej jaką ma osiągnąć silnik. Ma też wady, jak się czujnik zepsuje to termostat jest całkowicie otwierany, a gorzej jak czujnik się zawiesi i ECU nie wykryje awarii, to wtedy termostat sie nie otwiera a silnik gotuje.
                          Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
                          Octavia 2 Elegance 1.8TSI

                          Komentarz

                          • piatka
                            Classic
                            • 2012
                            • 18

                            #14
                            Wymieniony termostat na BEHR i problemy znikneły.
                            Co do termostatu - Behr ma zatarte znaczki VW/Audi - cena 160 pln czyli 50% ASO .

                            Komentarz

                            • mroko
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 659
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              piatka, ale kupiłeś tam gdzie Ci pisałem czy znalazłeś gdzieś indziej?
                              Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                              Komentarz

                              Pracuję...